Renault 12 TSW

Renault 12 TSW

Renault 12 TSW, ülkemizde üretilen ilk TS donanımlı station wagon Renault 12`dir. Aracın satışlarına 1982 yılının sonbaharında başlanmıştır.Modelin firma içerisindeki kod numarası R1337`dir.1300 cm3 motor hacmine sahip TSW modeli 1983 nisanına kadar üretilmiş, bu tarihten itibaren üretilen araçlarda motor hacmi 1400 cm3`e çıkartılmıştır.Motor hacminde yapılan bu değişiklik nedeniyle modelin kod numarası da R1339 olarak değiştirilmiştir.
Renault 12 TSW daha önce üretilen TL donanımlı Renault 12 SW modeline göre oldukça fazla donanıma sahiptir.Nikelajlı yan çıta, TS tipi direksiyon, TS tipi gösterge tablosu, arka cam sileceği ve yıkayıcısı, geri vites aydınlatma lambası ve modele 1983 yılından itibaren eklenen rezistanslı arka cam Renault 12 TSW`nin donanımlarından bazılarıdır.Ayrıca ilerleyen yıllar içerisinde GTS`ye ait bazı donanımlar da TSW modeline eklenmiş, bu sayede aracın donanım ve konforu arttırılmıştır.Renault 12 TSW modelinin üretimi 1989 yılının şubat ayında Renault 12 SW Toros`un satışlarına başlanmasıyla sona ermiştir.
 Renault 12 TSW Teknik Özellikleri (1982)
Motor Özellikleri
Ön kısma yerleştirilmiş 4 silindirli ve 4 zamanlı motor.Üstten supaplı, değişebilen yaş silindir gömlekli.Kapalı sistemli sulu soğutmalı.
-Motor tipi:                                    810/705
-Silindir çapı (mm):                       73
-Piston stroku (mm):                     77
-Silindir hacmi (cm3):                   1289
-Silindir adedi:                              4
-Sıkıştırma oranı:                         8
-Yanma odası hacmi (cm3):        49.57
-Gücü:                                         68 BG SAE – 5250 d/dk
-Yakıt Oktan sayısı:                    90
-Supap boşlukları (mm):               Soğuk        Sıcak
                           -Emme                0.15           0.18
                           -Egzoz                0.20           0.25
-Karbüratör:                                  SOLEX 35 SEİA 695
-Rölanti devri (dakikada):             775 +/- 25
Ateşleme Sistemi
-Platin aralığı (mm):                       0.4
-Kam açısı (derece):                      57 +/- 3
-Dwell açısı yüzdesi:                     %63+/-3 (Mako Distribütör)
-Başlangıç Avansı (Derece):        4,5+/-1
NOT:Mako distribütörlerinde vakum avans sistemi yoktur.
Bujiler;
-Çap (mm):                                     14
-Elektrot açıklığı (mm):             0.55 – 0.65
-Ateşleme sırası:                        1-3-4-2
Kapasiteler
-Benzin deposu kapasitesi:             50 Litre
-Soğutma sistemi:                           5 Litre Antifrizli su
-Motor yağı:                                     3 Litre
-Motor yağı cinsi:                           20W/50
-Motor Yağı filtresi kapasitesi:       0.5 litre
-Şanzıman yağı:                            2 Litre
-Şanzıman yağı cinsi:                    SAE 80 EP Dişli Yağı
-Fren hidroliği:                               0.2 litre
Performans
-Azami hız:                                     145 km/s
Yakıt sarfiyatı
-100 km`deki yakıt sarfiyatı:          8,5 Litre
Rodaj
-1000 km ye kadar motor devir saatinde okunan 3500 devirlik motor hızını aşmayınız.
Lastik hava basınçları
Ölçü                                Normal Basınç          Azami Yüklü Olarak
                                        Ön           Arka                 Ön           Arka
165 SR 13                   (1.6 bar)    (1.9 bar)         (1.7 bar)   (2.0 bar)
                                    23 Lb/in     27 Lb/in         24 Lb/in    28 Lb/in
Vites Kutusu
352 tipi vites kutularının diferansiyel ünitesi, hepsi sekromeçli dört ileri ve bir geri vitese sahiptir.Şanzıman yerden vitesli olup, vites kolu şanzımanın nihayetine ara rotlarla bağlanmıştır.Şanzıman dişlilerinin yağlanması çarpma yağlama usulü ile olur.
Süspansiyon
Bağımsız çalışan ön tekerlekler.Arka tekerleklerde sabit aks.Helezon yaylar ve teleskopik amortisörler.Ön ve arkada viraj çubuğu.
Direksiyon
Kremayer dişli.Dişli oranı: 20:1
Direksiyon simidi toplam turu: 3,5
Fren Sistemi
Master-Vac sistemli hidrolik kumandalı frenler.Önler disk, arkalar kampanadır.Fren anında arka tekerlere binecek yüke göre frenlemeyi ayarlayan hassas tazyik limitörü mevcuttur.
Elektrik Donanımı
Akü: 12 Volt 45 Amper/Saat
Renault 12 TSW Ağırlıklar Ve Çekilebilir Ağırlıklar (1982)
Boş ağırlık (hareket halinde); :                                     940 kg
Dingil üzerine müsaade edilen azami ağırlık;
-Ön:                                           670 kg
-Arka:                                        760 kg
-Yükleme halinde müsaade edilen toplam ağırlık:     1385 kg
-Hareket halinde müsaade edilen toplam ağırlık
(Yaklaşık %12`lik bir rampada harekete geçişte) :    2225 kg
Araç römorklu ise, müsaade edilen hareket halindeki toplam ağırlık sınırı içinde römork ağırlıkları;
-Frensiz römork:                                                            475 kg
-Frenli römork:                                                               915 kg
Not:Çekilen römorkun irtibat kancasına binen ağırlık (50 kg) ile arka dingil üzerine binen ağırlık toplamının arka dingil için belirtilmiş azami ağırlık miktarını geçmemesi gerekir.
Renault 12 TSW Genel Nitelikleri Ve Ölçüleri

Ölçüler;
-Uzunluk:               4,370 m
-Genişlik:               1,616 m
-Yükseklik (Boş):   1,470 m
Dönüş Çapı;
-İki kaldırım arası: 10 m
-İki duvar arası:      10,75 m
Renault 12 TSW Donanım Ve Özellikleri (1982)
-Motor koruma zırhı
-Isıtma tertibatlı hava filtresi
-Çift susturuculu egzoz
-Ön ve arkada 3 parçalı tip nikelajlı tampon
-Çift klakson
-Dört köşe, yükseklik ayarlı farlar
-Elektrikli, su fıskiyeli, nikelajlı silecek kolu ve nikelajlı silecek fırçası
-Nikelajlı yan çıta
-Nikelajlı ayna
-Arka cam sileceği ve yıkayıcısı
-Çift geri vites lambası
-Nikelajlı kapı kolları
-Emniyet kemeri
-TS tipi dört kollu direksiyon
-Dörtlü flaşör
-Işık yansıtmayan TS tipi gösterge tablosu
-Gösterge tablosunda motor devir saati
-Çakmak
-Kuyruklu tip ön kapı kolçakları
-Suni deri kaplı koltuk ve döşemeler
-Yüksekliği ayarlanabilen, istendiğinde yatak haline getirilebilen ön koltuklar
-0,910 m3 bagaj hacmi (Arka koltuğun yatırılmasıyla 1,650 m3)
Renault 12 TSW`nin İsteğe Bağlı Özellikleri;
-Metalik boya
-Yekpare ön koltuk
Renault 12 TSW Şoför Mahalli (1982)

1-Dörtlü flaşör düğmesi
2-Far yüksekliği ayar düğmesi
3-Far ve klakson kumanda kolu
4-Sinyal lambaları kumanda kolu
5-Ön cam sileceği ve yıkayıcısı kolu
6-Arka cam yıkayıcısı ve silicisi düğmesi
7-Kalorifer vantilatörü düğmesi
8-İç dikiz aynası
9-Renault 12 TSW`de yoktur.
10-Kalorifer sıcak-soğuk musluğu kolu
11-Sigara çakmağı
12-Kalorifer hava akımını aşağı yukarı yönlendirme kolları
13-Torpido gözü düğmesi
14-Renault 12 TSW`de yoktur.
15-El freni kolu
16-Vites kolu
17-Renault 12 TSW`de yoktur.
18-Küllük
19-Kontak
20-Motor kaputu açma düğmesi
21-Jikle
Renault 12 TSW Gösterge Tablosu (1982)

1-Motor devir göstergesi
2-Kilometre sayacı
3-Günlük kilometre sayacı
4-Yağ basıncı ikaz lambası
5-Jikle ikaz lambası
6-Benzin seviye göstergesi
7-Sinyal lambaları ikazı
8-Boş
9-Dörtlü flaşör ikaz lambası
10-Akümülatör şarj göstergesi
11-El freni ikaz lambası ve fren devresi arıza detektörü
12-Gösterge tablosu ışık şiddeti ayarlama reostası
13-Uzun huzme farlar ikaz lambası
14-Günlük kilometre sıfırlama düğmesi
15-Su sıcaklık göstergesi
1983 Model Renault 12 TSW Donanım Ve Özellikleri

Dış kısım
-Motor koruma zırhı
-Isıtma tertibatlı hava filtresi
-Çift susturuculu egzoz
-Ön ve arkada tek parçalı yekpare nikelajlı tampon
-Çift klakson
-Dört köşe, yükseklik ayarlı farlar
-Rezistanslı arka cam
-Elektrikli, su fıskiyeli, siyah ön cam silecekleri
-Arka cam sileceği ve yıkayıcısı
-Nikelajlı yan çıta
-Bayrak tipi siyah ayna
-Çift geri vites lambası
-Siyah kapı kolları
İç Kısım
-TS tipi dört kollu direksiyon
-Dörtlü flaşör
-Gece ve gündüze ayarlanabilen iç ayna
-Emniyet kemeri
-Işık yansıtmayan TS tipi gösterge tablosu
-Gösterge tablosunda motor devir saati
-Çakmak
-Kuyruklu tip ön kapı kolçakları
-Suni deri kaplı koltuk ve döşemeler
-Yüksekliği ayarlanabilen, istendiğinde yatak haline getirilebilen ön koltuklar
-0,910 m3 bagaj hacmi (Arka koltuğun yatırılmasıyla 1,650 m3)
Renault 12 TSW`nin İsteğe Bağlı Özellikleri
-Metalik boya
-Air – condition (Klima)
Renault 12 TSW Teknik Özellikleri (1983-1989)
Motor Özellikleri
Ön kısma yerleştirilmiş 4 silindirli ve 4 zamanlı motor.Üstten supaplı, değişebilen yaş silindir gömlekli.Kapalı sistemli sulu soğutmalı.
-Motor tipi:                                 C1J/791
-Silindir çapı (mm):                    76
-Piston stroku (mm):                 77
-Silindir hacmi (cm3):                1397
-Silindir adedi:                           4
-Sıkıştırma oranı:                       8,2
-Yanma odası hacmi (cm3):      48.50
-Gücü:                                       72 BG SAE – 5200 d/dk
-Yakıt Oktan sayısı:                   90
-Supap boşlukları (mm):               Soğuk        Sıcak
                           -Emme                0.15           0.18
                           -Egzoz                0.20           0.25
-Karbüratör:                              SOLEX 35 SEİA 832
-Rölanti devri (dakikada):          775 +/- 25
Ateşleme Sistemi
-Platin aralığı (mm):                          0.4
-Kam açısı (derece):                      57 +/- 3
-Dwell açısı yüzdesi:                     %63+/-3
-Başlangıç Avansı (Derece):          4,5+/-1
NOT:Mako distribütörlerinde vakum avans sistemi yoktur.
Bujiler
-Çap (mm):                                     14
-Elektrot açıklığı (mm):            0.55 – 0.65
-Ateşleme sırası:                        1-3-4-2
Kapasiteler
-Benzin deposu kapasitesi:           50 Litre
-Soğutma sistemi:                         5 Litre Antifrizli su
-Motor yağı:                                   3 Litre
-Motor yağı cinsi:                          20W/50
-Motor Yağı filtresi kapasitesi:       0.5 litre
-Şanzıman yağı:                            2 Litre
-Şanzıman yağı cinsi:                   SAE 80 EP Dişli Yağı
-Fren hidroliği:                               0.2 litre
Performans
-Azami hız:                                       160 km/s
-Kalkıştan 400 m`ye varış süresi:     22,2 sn.
-Kalkıştan 1000 m`ye varış süresi:   41,9 sn.
Yakıt sarfiyatı
-100 km`deki yakıt sarfiyatı:          7,8 Litre
Rodaj
-1000 km ye kadar motor devir saatinde okunan 3500 devirlik motor hızını aşmayınız.
Lastik hava basınçları (1986 Yılına Kadar Üretilen Otomobillerde)
     Ölçü                            Normal Basınç            Azami Yüklü Olarak
                                        Ön           Arka                 Ön           Arka
155 SR 13                   (1.9 bar)    (2.1 bar)         (2.0 bar)   (2.2 bar)
                                    27 Lb/in     30 Lb/in          28 Lb/in    31 Lb/in
Lastik hava basınçları (1986 Yılından İtibaren Üretilen Otomobillerde)
Ölçü                                Normal Basınç          Azami Yüklü Olarak
                                        Ön           Arka                 Ön           Arka
165 SR 13                   (1.9 bar)    (2.3 bar)         (2.1 bar)   (2.5 bar)
                                    27 Lb/in     33 Lb/in         30 Lb/in    35 Lb/in
Vites Kutusu
352 tipi vites kutularının diferansiyel ünitesi, hepsi sekromeçli dört ileri ve bir geri vitese sahiptir.Şanzıman yerden vitesli olup, vites kolu şanzımanın nihayetine ara rotlarla bağlanmıştır.Şanzıman dişlilerinin yağlanması çarpma yağlama usulü ile olur.
Süspansiyon
Bağımsız çalışan ön tekerlekler.Arka tekerleklerde sabit aks.Helezon yaylar ve teleskopik amortisörler.Ön ve arkada viraj çubuğu.
Direksiyon
Direksiyon simidi toplam turu: 3,5
Fren Sistemi
Master-Vac sistemli hidrolik kumandalı frenler.Önler disk, arkalar kampanadır.Arka fren kampanalarında otomatik ayar sistemi vardır.Fren anında arka tekerlere binecek yüke göre frenlemeyi ayarlayan hassas tazyik limitörü mevcuttur.
Elektrik Donanımı
Akü: 12 Volt 45 Amper/Saat
Ağırlıklar Ve Çekilebilir Ağırlıklar
Boş ağırlık (hareket halinde);
-Ön:                             525 kg
-Arka:                          425 kg
-Toplam:                     950 kg
Dingil üzerine müsaade edilen azami ağırlık;
-Ön:                                           650 kg
-Arka:                                        800 kg
-Yükleme halinde müsaade edilen toplam ağırlık:     1400 kg
-Hareket halinde müsaade edilen toplam ağırlık
(Yaklaşık %12`lik bir rampada harekete geçişte) :    2225 kg
Araç römorklu ise, müsaade edilen hareket halindeki toplam ağırlık sınırı içinde römork ağırlıkları;
-Frensiz römork:                                                            475 kg
-Frenli römork:                                                               915 kg
Not:Çekilen römorkun irtibat kancasına binen ağırlık (50 kg) ile arka dingil üzerine binen ağırlık toplamının arka dingil için belirtilmiş azami ağırlık miktarını geçmemesi gerekir.
Renault 12 TSW Şoför Mahalli (1983-1989)

1-Dörtlü flaşör düğmesi
2-Far yüksekliği ayar düğmesi (1983 ve 1984 yıllarınd üretilen otomobillerde mevcuttur)
3-Far ve klakson kumanda kolu
4-Sinyal lambaları kumanda kolu
5-Ön cam sileceği ve yıkayıcısı kolu
6-Arka cam yıkayıcısı ve silicisi düğmesi
7-Kalorifer vantilatörü düğmesi
8-İç dikiz aynası
9-Rezistanslı arka cam düğmesi
10-Kalorifer sıcak-soğuk musluğu kolu
11-Sigara çakmağı
12-Kalorifer hava akımını aşağı yukarı yönlendirme kolları
13-Torpido gözü düğmesi
14-Dijital saat (1986 yılından itibaren üretilen otomobillerde mevcuttur)
15-El freni kolu
16-Vites kolu
17-Konsol (1986 yılından itibaren üretilen otomobillerde mevcuttur)
18-Küllük
19-Kontak
20-Motor kaputu açma düğmesi
21-Jikle
Renault 12 TSW Gösterge Tablosu (1983-1989)

1-Motor devir göstergesi
2-Kilometre sayacı
3-Günlük kilometre sayacı
4-Yağ basıncı ikaz lambası
5-Jikle ikaz lambası
6-Benzin seviye göstergesi
7-Sinyal lambaları ikazı
8-Rezistanslı arka cam ikaz lambası
9-Dörtlü flaşör ikaz lambası
10-Akümülatör şarj göstergesi
11-El freni ikaz lambası ve fren devresi arıza detektörü
12-Gösterge tablosu ışık şiddeti ayarlama reostası
13-Uzun huzme farlar ikaz lambası
14-Günlük kilometre sıfırlama düğmesi
15-Su sıcaklık göstergesi
Air Condition (Klima) Sisteminin Kullanımı

1-Açıp/Kapama düğmesi
2-Soğuk hava düğmesi
3-Soğuk havayı yönlendirme ızgaraları
Klimanın kullanılabilmesi için aracın motorunun çalışır vaziyette olması gerekir. Klimayı çalıştırmak için düğme (1) i saat yönünde çevirin.Düğme üç hız pozisyonludur;
Pozisyon 1-Yavaş
Pozisyon 2-Orta
Pozisyon 2-Yüksek
Soğuk havayı düğme (2) yi kullanarak ayarlayın.Saat yönüne doğru çevirerek daha çok soğuk hava elde edilir.Saat yönünün aksine çevrilerek daha az soğuk hava elde edilir.Soğuk havayı istenilen yöne (aşağı-yukarı, sola-sağa) ızgaralar üzerindeki düğmeyi (A) kullanarak yönlendirebilirsiniz.
1984 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler

-Kapı döşemesi modeli değiştirilmiştir.
-Ön kapılardaki kuyruklu tip kapı kolçağı yerine kuyruksuz tip kapı kolçağı takılmaya başlanmıştır.
-Arka kapılara kolçak takılmaya başlanmıştır.
-Şoför mahallinde bulunan “Renault 12” yazısı “TSW 1400” yazısı ile değiştirilmiştir.
-Sağ ön koltukta oturan yolcu için tavana viraj tutacağı eklenmiştir.
1985 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler

-Tampon modeli değişmiş, GTS tipi boydan boya kauçuk kaplı nikelajlı tampon takılmaya başlanmıştır.
-Gümüş renkli far çerçeveleri ve gümüş renkli panjur yerine siyah renkli far çerçeveleri ve siyah renkli panjur kullanılmaya başlanmıştır.
-Spor tipi jant kapağı takılmaya başlanmıştır.
-Direksiyon modeli değiştirilmiş, spor tipi direksiyon modeline geçilmiştir.
-Spor tipi vites topuzu kullanılmaya başlanmıştır.
-Şoför mahallindeki düğmeyle ayarlanan far yükseklik ayarı mekanizması yerine far kenarındaki bulunan mandal ile ayarlanan far yükseklik ayar mekanizmasına geçilmiştir.
-Ön koltuklara koltuk başlığı eklenmiştir.
1986 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler

-Lastik ebadında değişikliğe gidilmiş, 155 SR 13 olan lastikler 165 SR 13 yapılarak aracın yerden yüksekliği arttırılmıştır.
-GTS tipi yuvarlak çift halojen far takılmaya başlanmıştır.
-Far yüksekliği ayar mekanizması kaldırılmıştır.
-Genleşme kabı değiştirilmiş, cam şişe yerine plastik şişe kullanılmaya başlanmıştır.
-Şoför mahalline konsol ve konsol üzerine dijital saat takılmaya başlanmıştır.
-Siyah renkli ve Renault logosu desenindeki torpido gözü açma düğmesi yerine, gri renkli yuvarlak torpido gözü açma düğmesi kullanılmaya başlanmıştır.
1987 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler
-Suni deri kaplı koltuk döşemeleri yerine kumaş kaplı koltuk döşemeleri kullanılmaya başlanmıştır.
-Kapı döşemesi modeli değiştirilmiş, GTS tipi etekleri halı ile kaplı kapı döşemesi modeline geçilmiştir.
1988 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler

-Şoför mahallindeki torpido nikelajı gümüş grisi renginden mat siyah renge çevrilmiştir.
Alıntı: renault12.tr.gg

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: