Renault 12 TL

Renault 12 TL

Ülkemizde üretilen ilk Renault modeli Renault 12 TL`dir.Satışlarına 16 Ağustos 1971`de başlanan bu model, donanım ve aksesuarlarında yapılan birtakım değişikliklerle 1981 yılına kadar üretilmiştir.Modelin firma içerisindeki kod numarası R1170`dir.
Renault 12 TL ilk olarak 1970 yılının ağustos ayında İzmir Fuarı`nda halka tanıtılmıştır.Fuar standında sergilenen Renault 12`yi müzik sanatçısı Hümeyra`da incelemiş ve sanatçı stanttaki Renault 12 ile resim çektirmiştir.1971 yılının şubat ayına gelindiğinde ise Renault 12 otomobilleri için sıra kayıtlarına başlanmış, Sanayi Bakanlığı`nca Renault otomobillerinin nihai değerleri daha belirlenmediği için bu otomobilleri satın almak isteyenler 30.000 TL ücret ile sıraya yazılmışlardır.İlk Türk üretimi Renault 12 otomobili 14 Mayıs 1971 tarihinde Bursa`daki Oyak-Renault Otomobil Fabrikası`nda üretilmiştir.Renault 12 otomobillerinin alınan sıra listelerine göre teslimatları 16 Ağustos 1971 tarihinden itibaren yapılmaya başlanmıştır.Bu süreç zarfında ilk üretilen Renault 12`lerin fiyatları da vergi hariç 59.850 TL olarak belirlenmiştir.
Fransız Renault firması 1975 yılında Renault 12 otomobillerinde önemli değişiklikler yapmıştır.Renault 12 TL modelinde de uygulanan bu değişiklikler neticesinde ön panjur, far çerçeveleri, tampon modeli, şoför mahalli ve gösterge tablosu tamamen değiştirilmiştir.Yeni model Renault 12 TL`ler Türkiye`de 1977 yılı itibariyle satışa sunulmuştur.Renault 12 TL modelinin üretimi 1981 yılında sona ermiştir.

Sanatçı Hümeyra Renault 12`yi İncelerken (1971)

Renault 12 TL Teknik Özellikleri
Motor Özellikleri
Ön kısma yerleştirilmiş 4 silindirli ve 4 zamanlı motor.Üstten supaplı, değişebilen yaş silindir gömlekli.Kapalı sistemli sulu soğutmalı.
-Motor tipi:                                    810/702
-Silindir çapı (mm):                         73
-Piston stroku (mm):                      77
-Silindir hacmi (cm3):                    1289
-Silindir adedi:                               4
-Sıkıştırma oranı:                           7,5
-Yanma odası hacmi (cm3):          49.57
-Gücü:                                        60 BG SAE – 5250 d/dk
-Yakıt Oktan sayısı:                      90
-Supap boşlukları (mm):                      Soğuk        Sıcak
                            -Emme                  0.15           0.18
                            -Egzoz                   0.20           0.25
-Karbüratör:                                   SOLEX 32 EİSA
-Rölanti devri (dakikada):                775 +/- 25
Ateşleme Sistemi
-Platin aralığı (mm):                              0.4
-Kam açısı (derece):                        57 +/- 3
-Dwell açısı yüzdesi:                     %61 +/- 3 (Yeni Ducellier Distribütör)
                                                         %55+/-3 (Eski Ducellier Distribütör)
                                                         %63+/-3 (Mako Distribütör)
-Ducellier Distribütörlerde Başlangıç Avansı;
Ateşleme Eğrisi Numarası                           Başlangıç Avansı (Derece)
 R. 251/C 34                                                                        0+/-1
 R. 268/C 34                                                                        6+/-1
 R. 280/C 52                                                                      10+/-1
-Ducellier Distribütörlerde Vakum Avans;
Milimetre Civa                                                          Avans Derecesi
     80                                                                              Başlangıç
    300                                                                                 4-8
    337                                                                                9-13
-Mako Distribütörlerde Santrifüj Avans (Derece);
Rölanti:                                                    7+/-1
2000 Devir/dakika:                               24+/-1
4000 Devir/dakika:                               50+/-1
NOT:Mako distribütörlerinde vakum avans sistemi yoktur.
Bujiler;
-Çap (mm):                                           14
-Elektrot açıklığı (mm):               0.60 – 0.70
-Ateşleme sırası:                            1-3-4-2
Kapasiteler
-Benzin deposu kapasitesi:             50 Litre
-Soğutma sistemi:                             5 Litre Antifrizli su
-Motor yağı:                                          3 Litre
-Motor yağı cinsi:                                20W/50
-Motor Yağı filtresi kapasitesi:         0.5 litre
-Şanzıman yağı:                                 2 Litre
-Şanzıman yağı cinsi:                       SAE 80 EP Dişli Yağı
Performans
-Azami hız:                                       145 km/s
-Kalkıştan 1000 m`ye varış süresi: 37,5 sn.
Yakıt sarfiyatı
-100 km`deki yakıt sarfiyatı:          8,5 Litre
Rodaj
-1000 km ye kadar saatte 90 km hızı aşmayınız.
Lastik hava basınçları
Ölçü                                Normal Basınç              Azami Yüklü Olarak
                                        Ön           Arka                  Ön            Arka
165 SR 13                    (1.6 bar)    (1.9 bar)           (1.7 bar)   (2.0 bar)
                                      23 Lb/in     27 Lb/in           24 Lb/in    28 Lb/in
Vites Kutusu
Tümü senkronize 4 ileri, 1 geri vites.Yerden vites kollu.
Süspansiyon
Bağımsız çalışan ön tekerlekler.Arka tekerleklerde sabit aks.Helezon yaylar ve teleskopik amortisörler.Ön ve arkada viraj çubuğu.
Direksiyon
Kremayer dişli.Dişli oranı: 20:1
Direksiyon simidi toplam turu: 3,5
Fren Sistemi
Önler disk, arkalar kampanadır.Fren anında arka tekerlere binecek yüke göre frenlemeyi ayarlayan hassas tazyik limitörü mevcuttur.
Elektrik Donanımı
Akü: 12 Volt 45 Amper/Saat
Ağırlıklar Ve Çekilebilir Ağırlıklar
Boş ağırlık (hareket halinde);
-Ön:                                            525 kg
-Arka:                                         375 kg
-Toplam:                                    900 kg
Dingil üzerine müsaade edilen azami ağırlık;
-Ön:                                             650 kg
-Arka:                                          700 kg
-Yükleme halinde müsaade edilen toplam ağırlık:      1350 kg
-Hareket halinde müsaade edilen toplam ağırlık
(Yaklaşık %12`lik bir rampada harekete geçişte) :      2225 kg
Araç römorklu ise, müsaade edilen hareket halindeki toplam ağırlık sınırı içinde römork ağırlıkları;
-Frensiz römork:                                                             450 kg
-Frenli römork:                                                                850 kg
Not:Çekilen römorkun irtibat kancasına binen ağırlık (50 kg) ile arka dingil üzerine binen ağırlık toplamının arka dingil için belirtilmiş azami ağırlık miktarını geçmemesi gerekir.
Renault 12 TL Genel Nitelikleri Ve Ölçüleri
Ölçüler;
-Uzunluk:               4,34 m
-Genişlik:               1,62 m
-Yükseklik (Boş): 1,44 m
Dönüş Çapı;
-İki kaldırım arası: 10,10 m
-İki duvar arası:      10,75 m
1971 Model Renault 12 TL Donanım Ve Özellikleri
-Komple motor koruma zırhı
-Dört köşe, yüksekliği ayarlanabilen farlar
-Ön çamurluklarda park aydınlatması
-Nikelajlı silecek kolu ve nikelajlı silecek fırçası
-Nikelajlı kapı kolları
-Nikelajlı jant kapakları
-Taban döşemesindeki bir pedal ile çalıştırılan ön cam yıkayıcısı
-Ön konsoldaki bir kol vasıtası ile kumanda edilen el freni
-Kenarı yumuşatılmış, ışık yansıtmayan ön tablo
-Aydınlatma şiddeti ayarlanabilen gösterge tablosu
-Aydınlatmalı torpido gözü
-Sigara çakmağı
-Suni deri kaplı koltuk ve döşemeler
-Yüksekliği ayarlanabilen, istendiğinde yatak haline getirilebilen ön koltuklar
-Ön şoför koltuğunda açılıp kapanabilen kol dayanağı
-Arka koltuk ortasında açılıp kapanabilen kol dayanağı
-356 dm3 bagaj hacmi
-Araç içerisinde 2.27 m2`lik görüş alanı
Renault 12 TL Şoför Mahalli (1971-1975)
1-Far ve klakson kumanda kolu
2-Isıtma ve havalandırma tertibatı
3-Sigara çakmağı
4-Sinyal lambaları kumanda kolu
5-Ön cam yıkayıcısı pompası
6-Motor kaputu açma düğmesi
7-Jikle
8-Gösterge aydınlatması ışık şiddeti ayarlama düğmesi
9-Park aydınlatmaları açma-kapatma düğmesi (Sadece 1971 model otomobillerde mevcuttur)
10-Kontak
11-Küllük
12-Kalorifer sıcak-soğuk musluğu kolu
13-Ön cam sileceği kumanda düğmesi
14-Benzin göstergesi
15-Kilometre saati ve sayacı
16-Günlük kilometre sayacı
17-Akü şarj göstergesi
18-Boş anahtar
19-Boş anahtar
20-Yağ ve su ikaz lambası
21-Kontak ikaz lambası
22-Sinyal ikaz lambası
23-Boş
24-Boş
25-Uzun huzme far ikazı
26-Boş
27-El freni ikaz lambası
28-Konsola monteli el freni (Sadece 1971 ve 1972 model otomobillerde mevcuttur)
1972 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler
-Şarj dinamosu yerine alternatör kullanılmaya başlanmıştır.
-Tek hızlı olan ön cam silecek motoru çift hızlı olanıyla değiştirilmiştir.
-Ön çamurluklarda bulunan park aydınlatma lambaları kaldırılmıştır.
1973 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler
-Egzoz sistemindeki orta susturucu kaldırılmıştır.
-Ön sinyal camları turuncu beyazdan tamamen beyaza çevrilmiştir.
-Ön çamurluklardaki “Renault 12 TL” yazısının “12 TL” kısmı kaldırılmıştır.
-Kapı döşemesi modeli değiştirilmiştir.
-Ön kapılara kuyruklu tip kapı kolçağı monte edilmiştir.
-Ön konsolda bulunan el fren kolu ön koltukların arasındaki taban sacına monte edilmiştir.
-Ön şoför koltuğunda bulunan kol dayanağı kaldırılmıştır.
1974 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler
-Ön panjurdaki sarı renkli Renault logosu yeni tip çizgili logo ile değiştirilmiştir.
-Direksiyon üzerindeki sarı renkli Renault logosu yeni tip logo ile değiştirilmiştir.
-Ön çamurluklardaki “Renault” yazısı kaldırılmıştır.
-Arka bagaj kapağının sol kısmındaki “Renault” yazısı ile sağ kısmındaki “TL” yazıları kaldırılmış, yerine tek parça halinde siyah zemin üzerine “Renault 12 TL” yazan yazı monte edilmiştir.
-Ön koltuklarda oturan yolcular için emniyet kemeri montajı yapılmaya başlanmıştır.
1975 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler

-İki parça ve arka kapı hizasından aşağı doğru inen yağmur su oluk nikelajları yerine tek parça ve tavana paralel devam eden yağmur su oluk nikelajları kullanılmaya başlanmıştır.
1976 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler
-Ön panjurdaki U nikelajı kaldırılmıştır.
-Nikelajlı jant kapakları ve gri jantlar yerine kapaksız ve siyah renkli jantlar kullanılmaya başlanmıştır.
-Arka çamurluklardaki nikelajlı ve dikey havalandırma ızgaraları yerine yeni tip nikelajsız ve yatay ızgaralar kullanılmaya başlanmıştır.
-Sol ön kapıya çiçek tipi nikelajlı ayna takılmaya başlanmıştır.
-Ön cam sileceklerini çalıştırmak için kullanılan düğme kaldırılmış, bu işlevi yerine getirmek için direksiyonun sağ kısmına bir kol konulmuştur.
-Gece ve gündüze göre ayarlanabilen dikiz aynası yerine ayarsız dikiz aynası kullanılmaya başlanmıştır.
-Şoför mahallinin sol kısmındaki kalorifer sıcak-soğuk ayar musluğu kaldırılmış, kalorifer hava yönlendirme kollarının üstüne bir kol daha eklenerek musluk bu kol vasıtası ile kumanda edilmeye başlanmıştır.
-Kalorifer hava akımını yönlendirme kollarına bağlı olarak çalışan kalorifer fanı iptal edilmiş, şoför mahalline konulan bir düğme vasıtası ile kalorifer fan motoruna kumanda edilmeye başlanmıştır.
-Arka koltuk ortasındaki kol dayaması kaldırılmıştır.
Renault 12 TL Şoför Mahalli (1976)
1-Renault 12 TL`de yoktur.
2-Renault 12 TL`de yoktur.
3-Kalorifer fan motoru düğmesi
4-Renault 12 TL`de yoktur.
5-Kalorifer sıcak-soğuk musluk kolu ve hava yönlendirme kolları
6-Dikiz aynası
7-Sigara çakmağı
8-Hava yönlendirme mandalı
9-Torpido gözü açma mandalı
10-Vites kolu
11-El freni kolu
12-Küllük
13-Kontak
14-Cam sileceği kolu
15-Jikle
16-Ön kaput açma kolu
17-Cam yıkayıcısı pedalı
18-Sinyal lambaları kumanda kolu
19-Far ve klakson kumanda kolu
20-Benzin göstergesi
21-Kilometre saati
22-Kilometre sayacı
23-Günlük kilometre sayacı
24-Akü şarj göstergesi
25-Boş
26-Boş
27-Park lambaları ikazı
28- Uzun huzme far ikazı
29-Boş
30-Boş
31-Günlük kilometre sıfırlama düğmesi
32-Sinyal ikaz lambası
33-Jikle ikazı
34-Yağ basıncı ikaz lambası
35-Su sıcaklığı ikaz lambası
1977 Model Renault 12 TL Donanım Ve Özellikleri
-Motor koruma zırhı
-Yeni tip gri renkli panjur ve far çerçeveleri
-Ön ve arkada 3 parçalı tip nikelajlı tampon
-Dört köşe, yüksekliği ayarlanabilen farlar
-Beyaz camlı ön sinyaller
-Çift geri vites aydınlatması
-Nikelajlı silecek kolu ve nikelajlı silecek fırçası
-Nikelajlı kapı kolları
-Taban döşemesindeki bir pedal ile çalıştırılan ön cam yıkayıcısı
-Ön konsolda kilitlenebilir torpido gözü
-Dörtlü flaşör
-Işık yansıtmayan ve aydınlatma şiddeti ayarlanabilen yeni tip gösterge tablosu
-Aydınlatmalı torpido gözü
-Sigara çakmağı
-Suni deri kaplı koltuk ve döşemeler
-Yüksekliği ayarlanabilen, istendiğinde yatak haline getirilebilen ön koltuklar
-420 dm3 bagaj hacmi
-Araç içerisinde 2.27 m2`lik görüş alanı
 Renault 12 TL Şoför Mahalli (1977-1981)
1-Dörtlü flaşör düğmesi
2-Renault 12 TL`de yoktur
3-Far ve klakson kumanda kolu
4-Sinyal lambaları kumanda kolu
5-Ön cam sileceği kolu
6- Kalorifer fan motoru düğmesi
7-Dikiz aynası
8-Renault 12 TL`de yoktur
9-Renault 12 TL`de yoktur
10-Hoparlör tespit yeri
11-Hava yönlendirme mandalı
12-Çakmak
13-Kalorifer sıcak-soğuk musluk kolu ve hava yönlendirme kolları
14-Torpido gözü açma düğmesi
15-Vites kolu
16-El freni kolu
17-Küllük
18-Kontak
19-Ön kaput açma kolu
20-Jikle
21-Ön cam yıkayıcısı pedalı
22-Yağ basıncı ikaz lambası
23-Renault 12 TL`de yoktur
24-Jikle ikaz lambası
25-Sinyal lambaları ikazı
26-Benzin seviyesi göstergesi
27-Renault 12 TL`de yoktur
28-Dörtlü flaşör ikaz lambası
29-Akü şarj göstergesi
30-El freni ikaz lambası ve fren devresi arıza detektörü
31-Gösterge tablosu ışık şiddeti ayarlama reostası
32-Kilometre sayacı
33-Günlük kilometre sayacı
34-Hız göstergesi
35-Günlük kilometre sıfırlama düğmesi
36-Su sıcaklığı ikaz lambası
37-Uzun huzme far ikaz lambası
1978 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler
-Fren sistemde değişikliğe gidilerek sisteme westinghouse eklenmiştir.
-Jant deliklerinin boyut ve sayısında değişiklikler yapılmıştır.
-Kilitlenebilir torpido gözü yerine kilitsiz torpido gözü kullanılmaya başlanmıştır.
-Kapı döşemesi modeli 1971-1973 yılları arasında kullanılan eski tip döşemeye çevrilmiştir.
-Ön ve arka kapılardaki kapı çekme kolçakları kaldırılmış, yerine kapı çekme kayışı monte edilmiştir.
1980 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler
-Ön sinyal camları tamamen beyazdan turuncu beyaza çevrilmiştir.
Alıntı: renault12.tr.gg

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: