Renault Grubu 140.8 Bin Araç Satışı ile Toplam Pazarda Birinci

Renault Grubu, 2011 yılında 140 bin 827 adet araç satışı ile toplam pazarda birinciliği elde etti Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2011 yılında 140 bin 827 adet araç satışı ile toplam pazarda birinciliği elde etti.

Renault Grubu, 2011 yılında 140 bin 827 adet araç satışı ile toplam pazarda birinciliği elde etti Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2011 yılında 140 bin 827 adet araç satışı ile toplam pazarda birinciliği elde etti.

Renault’an yapılan yazılı açıklamaya göre, Renault Grubu 140 bin 827 adet binek ve hafif ticari satış rakamı ile 2010 yılına göre yüzde 22 fazla araç satışı gerçekleştirdi. Pazar payını ise, 2010 yılına göre 1.3 puan arttırarak toplamda yüzde 16.3 pazar payına ulaştı. 2005 yılına kadar toplam pazarda liderliği elinde tutan Renault Grubu, bu sonuçlarla binek ve hafif ticari pazarda 2011 yılında, yeniden birinciliği elde etti.

-13. KEZ BİNEK OTOMOBİL PAZAR LİDERİ-

2011 yılında Renault, gerçekleştirdiği 94 bin 360 adedi binek, 25 bin 128 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 119 bin 488 adet satış kaydetti ve toplam pazardan yüzde 13.8, binek pazardan yüzde 15.7 pay aldı. Binek otomobil pazarında en çok satılan model ünvanını Symbol 37 bin 478 adetle elde ederken Fluence, 30 bin 287 adet ile Türkiye’nin en çok satılan otomobilleri arasında 4. sırada yer aldı.

-RENAULT PAZAR PAYINI EN ÇOK ARTTIRAN MARKA-

Toplam pazarda 864 bin 439 adet araç satışı gerçekleşti. Renault, gerçekleştirdiği 119 bin 488 adet araç satışı sonucunda yüzde 13.8 oranında pazar payı elde etti. Renault bu satış rakamı ile 2011 yılında toplam pazarda, pazar payını en fazla arttıran marka oldu.

-RENAULT HAFİF TİCARİ ARAÇ PAZARINDA YÜZDE 31 ARTIŞ SAĞLADI-

Renault, hafif ticari araç pazarında, 2011 yılında gerçekleştirdiği 25 bin 128 adet satış ile 2010 yılına göre yüzde31 oranda artış sağladı ve pazar payını 1.7 puan arttırdı. Yüzde 9.3 pazar payı ile 3. sırada yer alan marka, şasi kabin segmentinde 1376 adet satış rakamı ile 2010 yılına göre 3 kat satış gerçekleştirdi. Hafif ticari araç pazarında ise Renault Master Van, 2010 yılına göre bu segmentte pazar payını en çok arttıran model oldu.

-TÜRKİYE, GLOBAL PAZARDA BAŞARILI SONUÇLAR ELDE ETTİ-

Türkiye, 2011 yılında Renault Grubu’nun beşinci büyük pazarı konumuna yerleşti. Euromed Bölgesi’nde hafif ticari araç sıralamasında 1. sırada yer alırken aynı zamanda uluslararası Renault hafif ticari araç sıralamasında, Fransa’nın ardından 2. sırada yer aldı. Diğer yandan, 2011 yılında 35 bin 600 adetlik toplam satışla Türkiye Şubeleri, Renault’nun şubelerinin bulunduğu ülkeler arasında 2. sırada yer alıyor. İstanbul Boğaziçi Şube ise 11 bin 915 adetlik satış rakamı ile, global sıralamada Renault şubeleri arasında 1.liğielde etti.

-RENAULT, TOPLAM 260 NOKTADA BULUNAN SATIŞ VE SATIŞ SONRASI HİZMETLERİYLE TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK ŞEBESİNE SAHİP-

Renault, binek otomobil pazarında segment bazında başarılı sonuçlar elde etti

Türkiye’de satılan her 2 yerli üretim araçtan 1’i Bursa’da üretilen Renault modeli. Renault markasının Türkiye satışlarının yüzde 48,4’ünü yerli araçlar oluşturuyor. Binek + hafif ticari araç toplamında ise satılan her 4 yerli araçtan biri Renault markasına ait

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: