Renault DeZir

Ünlü tasarım şefi Laurens van den Acker tarafından yönetilen ilk konsept çalışması olan DeZir, gelecekteki elektrikli spor otomobillerin nasıl olacağı hakkında ipuçları taşıyan bir araç. Markanın gelecekteki tasarım çizgisinin temellerini atan DeZir, 4225 mm uzunluğa, 1968 mm genişliğe ve sadece 1163 mm’lik bir yüksekliğe sahip.

21 inçlik jantların üzerinde duran DeZir, ideal ağırlık dağılımı için ‘arka-orta’ konumlu bir elektrikli motoruyla besleniyor. Otomobilin 24 kWh kapasiteli Lityum-iyon pili 160 kilometrelik bir menzil sağlıyor. Pil, önden arkaya doğru yönlendirilen hava akımıyla ve kasa yanlarındaki alüminyum yüzeylerin arkasındaki yan hava girişleriyle soğutuluyor. DeZir’in seri üretimde kullanılan elektrikli motor baz alınarak geliştirilen motoru, 150 bg güç ve 226 Nm tork verileri sunuyor.

Menzili ve dinamik performansı iyileştirmek amacıyla teknik ekiplerin aracın hafifletilmesi için çok çalıştıkları açıklanıyor. Bu sebeple DeZir’in kabini kevlardan imal edilmiş ve çelik boru şasisi de Megane Trophy’ninki ile aynı tipte tasarlanmış. 830 kg ağırlığındaki otomobilin ayrıca çift salıncaklı süspansiyon aksamları da Mégane Trophy’den alınmış. Tasarım sırasında aerodinamik performansa da aynı derecede özen gösterilmiş. Panel kaplamalı şasi altı ve arkadaki difüzörün de etkisiyle 0.25’lik bir hava penetrasyon endeksi (Cx) elde edilmiş. Hafiflik ve aerodinamik özellikler DeZir’in performansını iyileştirmiş. 0’dan 100 km/s hıza sadece 5 saniyede çıkan aracın 0-50 km/s verisiyse 2 saniye olarak açıklanıyor.

Formula 1 ‘de kullanılan KERS (Kinetic Energy Recovery System) sisteminin işleyiş mantığından ilham alan bir düzenekle frenleme sırasında enerjinin geri kazanılması da aynı şekilde programın bir bölümünü oluşturmuş. Yavaşlama sırasında, kinetik enerji geri kazanılıyor ve pilde toplanıyor. Sürücü, DeZir’deki bu enerji stoğunu, direksiyondaki özel bir kumanda vasıtasıyla anlık güç artışı sağlamak üzere istediği anda kullanabiliyor.

Renault DeZir’in kişiliğini en iyi yansıtan sesi belirlemek amacıyla ünlü IRCAM (1969 yılında Pierre Boulez tarafından kurulmuş olan Akustik/Müzik Araştırma ve Koordinasyon Enstitüsü) ile işbirliği yapıldığı belirtiliyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: