Renault Laguna

Renault Laguna , Fransız üretici Renault tarafından üretilen aile otomobili. İlk Laguna 1994 Mart ayında piyasaya sürülmüştür. İkinci jenerasyon 2001 başında, üçüncüsü ise 25 Nisan 2007’de satışa sunulmuştur. İkinci jenerasyon Laguna, EURO NCAP çarpışma testlerinde en yüksek puan olan 5 yıldızı alan ilk otomobildir. Renault’un Normandiya, Sandouville’deki fabrikasında üretilir.

İlk Jenerasyon (1994-1998)

Renault Laguna’nın, Renault-21 liftback için değiştirme olarak 1994 Mart’ta başlatıldığı ilk üretim, bir liftback olarak önce hem de gelmek sadece. Geç bir arazi uyarlaması tanıştırıldığı, Laguna Grandtour olarak bazı pazarlarda bildiği, ve 21-temelli Renault savanası Nevada değiştirildiği 1995 Temmuz’da Türkiye’ye gelmiştir.
  • 8-valfın olduğu 1.8 L (1783 cc), I4’tir; 95 bhp (70 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 13.9 s;
  • 8-valfın olduğu 94-96 1.8 L (1783 cc), I4’tir; 95 bhp (70 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 14.0 s;
  • 8-valfın olduğu 96-98 1.8 L (1783 cc), I4’tir; 95 bhp (70 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 14.2 s;
  • 16-valfın olduğu 98-99 1.8 L (1783 cc), I4’tir; 120 bhp (88 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 10.7 s;
  • 8-valfın olduğu 98-01 2.0 L (1998 cc), I4’tir; 115 bhp (85 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 10.6 s;
  • 8-valfın olduğu 94-98 2.0 L (1998 cc), I4’tir; 115 bhp (85 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 11.6 s;
  • 16-valfın olduğu 98-01 2.0 L (1948 cc), I4’tir; 140 bhp (103 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 9.8 s;
  • 12-valfın olduğu 95-98 3.0 L (2963 cc), V6’dir; 170 bhp (125 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 8.6 s;
  • 12-valfın olduğu 94-96 3.0 L (2963 cc), V6’dir; 170 bhp (125 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 9.2 s;
  • (2946 cc) 3.0 L’in olduğu 94-97 araba, 24-valf, V6’dir; 194 bhp (143 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 8.7 s;
  • (2946 cc) 3.0 L’in olduğu 97-98 araba, 24-valf, V6’dir; 194 bhp (143 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 8.9 s; 98-01 Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 7.7 s;
  • 8-valfın olduğu 99-01 1.9 L (1870 cc), dTi I4’tir; 100 bhp (73 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 12.5 s;
  • 8-valfın olduğu 98-01 1.9 L (1870 cc), dCi I4’tir; 110 bhp (81 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h; 0-100 km h: 11.8 s;
  • 12-valfın olduğu 99-01 2.2 L (2188 cc), D I4’tir; 84 bhp (62 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h;
  • (2188 cc) 98 2.2 L’in olduğu 0-100 km h: 15.5 s-95, 12-valf, dTi I4’tir; 116 bhp (85 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h;
  • (2188 cc) 98 2.2 L’in olduğu 0-100 km h: 11.8 s-95, 12-valf, dT I4’tir; 115 bhp (85 kw); En üst hız: Şablon: Araba km h;

0-100 km h: 11.8 s-98 00, Laguna’nın malzeme düzeylerinin aşamalı olarak, oluyor olduğu daha çok, dağıtır, ve yakında bütün modeller, standart olarak sürüş sistemi, elektrik ön pencereleri, sürücünün airbagı ve uzak merkezi kilitlemesiyle geldi. Sahanın çoğunun, her iki seçmeli veya standart malzeme olarak ikiz airbags, anti-kilit frenleme sistemi, hava-düzenleme ve CD oyuncusu vardı.
Grandtour uyarlamasının backhatchının bir tekrar biçimlendirmesi dahil, ve tekrar tasarlanan bir ön. Işıkların bu kapsanan farklı tasarımı, en fark edilir, önde dairesel sis ışıklardır. Özellikle daha çok, motorlar, güncelleştirildi, ve, bazı pazarlarda, malzeme düzeyleri, yeniden arttırdı. Beş yeni motor, yukarıya tamamlanan facelifted çizgisinde yer verdi:

  • 1.6 16v* 1.8 16v* 1.9 dTi, (Turbo-duygulu direkt şırınga etme) (Turbo-duygulu direkt şırınga etme)* 1.9 dCi (Ortak-parmaklık şırınga etmesi, turbo)* 2.2 dTidir, 1998’den önce müsait olan, dTi uyarlamalarının, Direkt şırınga etme dizeller olduğu, ve yaşlı 2.2D ve 2.2TD uyarlamalarını değiştirendir.

Bu Laguna’nın son baskısının olduğu 2000 testere — “‘”Yaklaşık olarak 45,000-55,000 milde ‘Onun, birçok ekstrası olduğu., yarı ilişik ev-deri oturacak yerler ve vokal uyarıları kapsamak, “” hoş karşılanan beğenir. Vasıta bilgisayarı… Senin için sistemlerie şimdi kontrol etmek midir ” “. Araç üstünde bilgisayarın, yüksek ölçüde zekiydinin, ve kapatılmıyor olan herhangi bir kapının sürücüsünü haberdar edecektinin, ışıkların, ve benzerlerinde bıraktının, veya vasıtalarda ciddi hatanın olduğu oherin, tam elektriğin, mekanik devirdir.-1993’ün olduğu Laguna Concorde, 2000 ‘de onun ( Mk.-1 ) Laguna, dışarı arka tekerlek anlayış giyinmesi olduğu ve ‘huma başladığı ortak bir şikayettirinki, ve kısaca sonra yenilemeyi gerektirir. Laguna “Concorde “, yapar, “C ” 1,2001 Şubat ‘ta kaydedildinin, ve Concorde sahası bütünüylenin, krem rengi bir mektuba yer veririn olduğu 2001 ‘de Laguna II ‘in tahliyesinden önce pazarlanmak içinin i/ Yaşlı ‘ın oğlu kılığı Laguna ‘nındısı, Mk ‘in i/ sonu. Laguna ‘nını, Karanlık yeşil bir arka planda, mektubun yukarısında bir Concorde hava aracının hattıyla.<! —( Çıkarılmış, onun gerçeği, ama referans gösterilemez ), 25 Temmuz ‘da Concorde yolcu uçağınının olduğu yine de, Fransa uçuşunu, 4590 Paris kazasına yayınla, 2000 ‘den sonra onlar, satmak için imkânsız kanıtladı.

İkinci Jenerasyon (1998-2007)

2001 yılında,yeni Laguna üretilmeye başlandı.2002’de Türkiye’ye geldi.Bu Laguna modeli Nissan Primera ile aynı platformu kullanmaktaydı.Motorları ve ekipmanları çok iyiydi.Araç EuroNCAP testlerinden 5 yıldız aldı.Bugün bile güvenilir araçlardan bir tanesidir.Hızlanması da iyidir

Laguna II b

2004 yılında Laguna II makyajlandı.2005 yılında Türkiye’ye de ithal edilmeye başladı.Kabiliyeti çok iyi olan Laguna’ya yeni motor seçenekleri eklendi.Artık Laguna özel bir kart girişyle ve anahtarsız çalışıyor.Laguna’da ESP’de standart.Daha sonrasında ekipmanları da arttırıldı.Laguna IIb’nin fiyatı 44.500 YTL’den 97.500 YTL’ye kadar değişmektedir.

Motorlar

  • 1.6 L (1598 cc) 16-valve I4; 110 bhp (79 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 11.5 s 2001-2005
  • 1.6 L (1598 cc) 16-valve I4; 115 bhp (82 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 11.5 s 2005-2007
  • 1.8 L (1783 cc) 16-valve I4; 123 bhp (89 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 10.8 s 2003-2005
  • 2.0 L (1998 cc) 16-valve I4; 135 bhp (99 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 9.9 s 2002-2007
  • 2.0 L (1998 cc) 16-valve I4; 135 bhp (99 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 9.8 s 2001-2007
  • 2.0 L (1998 cc) 16-valve IDE I4; 140 bhp (103 kW); top speed: 210&nbspkm/h; 0-100 km/h; 9.8 s 2001-2006
  • 2.0 L (1998 cc) 16-valve T I4; 163 bhp (120 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 8.5 s 2002-2008
  • 2.0 L (1998 cc) 16-valve T I4; 170 bhp (125 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 8.4 s 2005-2007
  • 2.0 L (1998 cc) 16-valve T I4; 205 bhp (150 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 7.2 s 2005-2007
  • 3.0 L (2946 cc) 24-valve V6; 210 bhp (152 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 8.1 s 2001-2005
  • 3.0 L (2946 cc) 24-valve V6; 210 bhp (152 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 8.0 s 2005-2007
  • 1.9 L (1870 cc) 8-valve dCi I4; 92 bhp (68 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 14.2 s 2004-2005
  • 1.9 L (1870 cc) 8-valve dCi I4; 92 bhp (68 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 13.6 s 2005-2006
  • 1.9 L (1870 cc) 8-valve dCi I4; 101 bhp (74 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 13.0 s 2001-2005
  • 1.9 L (1870 cc) 16-valve dCi I4; 110 bhp (81 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 12.3 s 2005-2005
  • 1.9 L (1870 cc) 16-valve dCi I4; 110 bhp (81 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 12.1 s 2005-2007
  • 1.9 L (1870 cc) 8-valve dCi I4; 120 bhp (88 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 10.7 s 2001-2005
  • 1.9 L (1870 cc) 8-valve dCi I4; 120 bhp (88 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 10.7 s 2005-2007
  • 1.9 L (1870 cc) 16-valve dCi I4; 130 bhp (96 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 10.2 s 2005-2007
  • 2.0 L (1995 cc) 16-valve dCi I4; 150 bhp (110 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 8.9 s 2005-2007
  • 2.0 L (1995 cc) 16-valve dCi I4; 175 bhp (127 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 8.4 s 2005-2007
  • 2.2 L (2188 cc) 16-valve dCi I4; 150 bhp (110 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 9.8 s 2002-2005

Üçüncü Jenerasyon

Üçüncü nesil Laguna 2007 yılı Nisan ayında satışa sunuldu.Üstelik efsanevi sistem 4 tekerlekten yönlendirme ile birlikte.Buna göre tekerlekler paralel olarak dönebiliyordu.2007’in Eylül ayından itibaren Türkiye’ye de ithal edilmeye başlandı.Laguna ikiye göre çok tipsizdir.

Motorlar

  • 1.6 L (1598 cc) 16-valve I4; 110 bhp (79 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 11.7 s 2007-
  • 2.0 L (1997 cc) 16-valve I4; 140 bhp (103 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 9.1 s 2007-
  • 2.0 L (1998 cc) 16-valve T I4; 170 bhp (125 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 9.2 s 2007-
  • 1.5 L (1461 cc) 8-valve dCi I4; 110 bhp (81 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 12.1 s 2007-
  • 2.0 L (1995 cc) 16-valve dCi I4; 130 bhp (96 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 10.6 s 2007-
  • 2.0 L (1995 cc) 16-valve dCi I4; 150 bhp (110 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 9.5 s 2007-
  • 2.0 L (1995 cc) 16-valve dCi I4; 175 bhp (127 kW); top speed: Şablon:Auto km/h; 0-100 km/h; 8.7 s 2007-

Kronoloji

  • 1994, January – Laguna liftback launched, with 1.8 8V, 2.0 8V and PRV V6 engine options.
  • 1994, October – Normally aspirated 2.2 litre diesel engine added to range.
  • 1995 – Station wagon launched, and 2.0 litre 16V Volvo engine added to range.
  • 1996 – 2.2 litre turbodiesel engine added to range.
  • 1997 – V6 engine replaced with new model.
  • 1998 – Laguna is revamped, with some small exterior changes (including new front and rear lights) as well as new 1.6 16V and 1.8 16V petrol and 1.9 dTi turbodiesel engines. These units replace the existing 1.8 8V, 2.0 8V and 2.2 normally aspirated diesel engines (the 1.8 8V remains in use for the autogas LPG model, however). The automatic transmission is replaced by the all new “Proactive” transmission, developed and built in collaboration with PSA Peugeot Citroën.
  • 1999 – 2.0 litre 16V Volvo engine replaced with new 2.0 litre 16V unit, and 2.2 turbodiesel is replaced by new 1.9 dCi.
  • 2000 – The Laguna is replaced with the all-new Laguna II. Engine range entirely upgraded.
  • 2005 – Laguna II revamped. Minor cosmetic changes in and out, engines vary according to country, with 1.6 or 1.8 petrol units offered along with a 2.0 petrol unit (turbo or non-turbo) and two diesels (1.9 or 2.2 direct-injection). New Renault-Nissan 2.0 dCi engine replaced the 2.2 dCi from late 2005, providing 150 or Şablon:Auto bhp. Şablon:Auto bhp Euro III 1.9 dCi phased out in favour ofŞablon:Auto bhp Euro IV 1.9 dCi FAP. The 2.2dCi is retained in FAP form for automatic transmission models only as a Şablon:Auto bhp engine. In both cases, Euro IV compliance is achieved using a Diesel particulate filter.
  • 2007, June – The Laguna III is officially announced, and scheduled for sale in October as 5-door lift-back and 5-door estate.

4 thoughts on “Renault Laguna

  1. selamün aleyküm hayirli isler saygi deyer reno calisanlari benim basimda bir problem var 2001 reno lagunam var 1.6 motor bundaki problem aküyü bitiriyo akü bitti diye yeni akü aldim 24 saat icinde onuda bitirdi bi kac tamirciye gösterdim hic bisey anlamadilar bir yardimci olbilirseniz sevinirim

  2. selam kardes ama sarj dinamon bozuk galıba cunku bende 3 sefer aku bitirdim.birazda dusün aku dolmadıgı icin bitiyor. Ustan dinamonu bi ölcsün derim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: